• Ville Hemstrand

Bakom Kulisserna #010 - Före och efter HubSpot

"Bakom Kulisserna" är en serie av korta blogginlägg för att ge dig som läsare inblick i vad som skett och sker bakom kulisserna på Salestailor. Vi kommer att beröra allt ifrån hur idén kom upp, det hat och kärlek vi mottagit till att anställa för första gången och vardagen generellt. Du får en plats i passagerarsätet på vår resa helt enkelt, och det som du ska läsa nu är inlägg #010 - Före och efter HubSpot.


HubSpot är så mycket mer än ett CRM; mer ett världsledande säljverktyg


Jag vill bara passa på att döda tanken om att HubSpot är ett enkelt CRM-verktyg, eller ett verktyg som fyller en funktion, som vi ofta stöter på. Det är ett kick-ass verktyg för hela din säljprocess, från marknadsföringen, till införsäljningen, till customer success och ärendehantering. En snabb dragning om vad det är och hur det fungerar:


I grunden så är HubSpot ett CRM-verktyg, där man kan hantera sina kontakter, leads, kunder, affärsmöjligheter och försäljning med mera. Den biten tillsammans med vissa marknadsverktyg kan du få gratis. Perfekt för dig med ett lite mindre företag som behöver ett system för att hålla koll på dina säljkontakter och annat grundläggande. Men till detta så finns det olika tilläggstjänster. Sales Hub, Marketing Hub, Service Hub och Hubspot CMS går att koppla på som är olika tool-kits inom just försäljning, marknadsföring där de bland annat har ett grymt fullfjädrat Marketing Automation-system, service där du kan sköta din ärendehantering och CMS där du kan bygga din hemsida. Deras oändliga lista på integrationer gör att du med Hubspot som central punkt kan automatisera och förenkla väldigt mycket. Vår värld, och främst försäljningen har genomgått en stor positiv förändring sedan vi blev partner till Hubspot, och gör nu den förändringen möjlig för våra kunder också.


Vi utbildar till och med vår personal med hjälp av Hubspot


Hubspot är inte bara ett verktyg för oss, det är en community, en community som hjälper vårt bolag att ta stora kliv framåt hela tiden. Vi har automatiserat vår mötesbokning, blivit vassare på innehållsproduktion och stänger fler affärer än någonsin med hjälp av deras system. Men en sak, som vi absolut inte räknat med, är att dem faktiskt hjälper oss och våra medarbetare att utbildas och utvecklas i sitt professionella yrke. De har något som kallas för Hubspot Academy där det finns kostnadsfria kurser och certifieringar inom allting som rör marknadsföring och försäljning. Vi har satt som standard i vår onboarding av nya medarbetare att de ska genomgå vissa kurser och certifieringar i deras Academy, som vi märkt utvecklar, utbildar och ger otroligt mycket värde till oss och våra medarbetare. Tryck på länken ovan för att komma dit själv. Det är så bra kvalitet på dessa utbildningar att det till och med kan vara mer värt än att betala för en kurs på en renommerad skola.


Hubspot har tagit oss till höjder vi inte trodde själva var möjligt på väldigt kort tid. Är ditt företags främsta mål att sammansvetsa sälj och marknad, börja jobba med Sales Enablement, automatisera mer eller helt enkelt att växa väldigt mycket så rekommenderar jag starkt att ni också kollar in möjligheterna hos Hubspot.


Vi har förmånen att få vara svensk partner till dem, så vi hjälper er gärna.


Hubspot är enligt oss det bästa sälj- och marknadsverktyget som finns därute. Ska du bygga strategier för er Inbound Marketing, sätta tydliga riktlinjer för er försäljningsprocess eller jobba automatiserat och enkelt så är det verktyget för er. Vi har tidigare jobbat med många olika CRM och säljverktyg, men aldrig något likt Hubspot och det har gjort stor skillnad för oss och vår tillväxt.


Nu börjar denna bloggserie närma sig sitt slut och i nästa avsnitt får ni höra vår medgrundare Aleksandars story och take på resan som varit som därefter blir följt av vår andra medgrundare, Villes story. Följ med!



Vad du har att se framemot i denna serie:

#001 - Så föddes Salestailor

#002 - Hoppa över från anställning till egenföretagare

#003 - Från Waynes Coffee till kontor

#004 - Hårt jobb och jävlar anamma, den fula baksidan

#005 - Att bemöta skepticism som egenföretagare

#006 - Använda sig av konsulter istället för att anställa?

#007 - Varför vi gör, och alla borde jobba med samarbetspartners

#008 - Att fira sina segrar

#009 - Att erkänna sina fel

#010 - Före och efter HubSpot

#011 - Avslut: Aleksandars story

#012 - Avslut: Villes story


Gillar du det du läser? Varje vecka delar jag innehåll om sälj, marknadsföring och ledarskap som du inte hittar någon annanstans. Följ gärna Salestailor, Ville Hemstrand och Aleksandar Milovanovic på LinkedIn så ska vi ge mer värde i ditt flöde varenda vecka.


B2B-Buying has evolved - has your sales strategy?

0 visningar

2018-2019 © Salestailor Sweden AB. All rights reserved