• Ville Hemstrand

Nyhet: Salestailor skapar nu affärer på prestationsbaserad ersättning

2019-11-06, Stockholm.



Salestailor har idag glädjen att kunna gå ut och meddela att vi från och med idag har gjort viss ändring i vår ersättningsmodell mot slutkund och kan stolt säga att våra kunder alltid kommer att betala för vad dem får genom en prestationsbaserad ersättning, vilket betyder att vi inte tar någon fast ersättning. Istället tar vi betalt efter vad vi faktiskt presterar.

Inbound & Outbound

Den nya modellen avser tjänsten Digital Marknadsföring, som blivit en central del i verksamheten. Där skapar Salestailor relevant trafik som sedan identifieras, och skapar två nya säljkanaler för slutkund; en inbound-kanal med inkommande affärer och en outbound-kanal med varma identifierade leads att kontakta utgående. Detta har visat sig vara oerhört värdeskapande för företag som tidigare arbetat i stor utsträckning med kalla samtal eller liknande utgående kommunikation i sitt försäljningsarbete, eller som helt enkelt behövt ett alternativt sätt att öka sin tillväxt.


Som ett tillägg tillhandahåller Salestailor även konsulttjänster som hjälper Salestailors slutkund att bearbeta de två kanalerna på ett effektivt sätt, som visat sig automatisera stora delar av mötesbokningen.


"Vi testade först detta för vår egen del, och efter ett extremt lyckat resultat så skapade vi en tjänst av det för våra kunder att ta del av. Det visade sig bli väldigt lyckosamt även där och nu har vi valt att vässa erbjudandet ytterligare med en prestationsbaserad ersättningsmodell. Anledningen till det är för att vi då tror att fler företag är villiga att testa på tjänsten, i och med att dem endast betalar för vad resultatet blir. På så sätt finns det ingenting att förlora, vilket vi tror att rädslan av är den enskilt största anledningen till att beslutsfattare inte vågar ta beslutet till att testa nya tjänster. Det är rättvist, och skapar verkligen win-win för oss och våra kunder". - Ville Hemstrand, Operativ Chef på Salestailor.

"Det finns två anledningar varför vi gör denna förändring i ersättningsmodellen: stärkt win-win samt sänka tröskeln för bolag att få uppleva skillnaden i sitt dagliga arbete. Vi vill att vår ersättningsmodell och tjänster ska vara attraktiva och rättvisa." - Aleksandar Milovanovic, VD på Salestailor.

Salestailor hjälper företag att sälja modernt och effektivt genom att skapa en tydlig koppling mellan marknadsföringsinsatser och faktisk försäljning. I deras tjänsteutbud så ingår tjänster som hjälper till att driva relevant trafik genom marknadsstrategier, hjälp med att identifiera trafiken och omvandla den till varma och konkreta leads och även förvaltning av leads till affär.


Vi har ett tydligt syfte med varför vi hjälper våra kunder med marknadsföring, och hjälper till hela vägen ifrån att sätta en strategi, till innehållsproduktion och leadsgenerering till faktisk försäljning. Vi möjliggör helt enkelt försäljning och tillväxt för våra kunder på ett sätt som inget annat företag gör.


Vill du ha mer information så scrollar du längst upp och klickar på "tjänster" alternativt tar kontakt med oss direkt på hej@salestailor.se eller 08-100016.


B2B-Buying has evolved - has your sales strategy?



0 visningar

2018-2019 © Salestailor Sweden AB. All rights reserved